wtorek, 11 listopada 2014

Relax, movies, popcorn!

  Lubicie popcorn? Moda na prażoną kukurydzę przywędrowała do nas zza oceanu (tereny obecnego Meksyku). Pierwsze wzmianki o prażonej kukurydzy pochodzą z 4700 roku p.n.e. Już wtedy znano takie przekąski;) Teraz to często nieodłączny atrybut kinomaniaka;) Podczas wizyty w kinie co druga osoba taszczy z baru kubełek popcornu. Duży popcorn w Cinema City kosztuje 12.90 PLN. Taka sama sytuacja jest w Multikinie. A to sporo. Wizyta w kinie powinna być czymś normalnym, co nie nadszarpnie zbytnio rodzinnego budżetu. Ale policzmy: 1 bilet normalny w kinowej sieciówce kosztuje 26 PLN.  Rzadko chodzi się do kina samemu, więc trzeba uwzględnić osobę towarzyszącą. Za same bilety zapłacimy 52 PLN. Dodatkowo, jeżeli jesteśmy zwolennikami amerykańskiego stylu oglądania filmów, musimy doliczyć zestaw. Dwa średnie napoje i duży  popcorn = 25  PLN (W Cinema City). Tak więc wypad do kina to wydatek rzędu 77 PLN. Drogo jak na seans, który trwa średnio 1,5 godziny. O tym, jak zaoszczędzić na wizytach w kinie (bo są filmy, które trzeba obejrzeć na dużym ekranie), pisałam w jednym z postów. Dziś skupię się na popcornie:) W końcu film można obejrzeć w domowych warunkach z własną kukurydzą. Tylko trzeba wiedzieć, jak ją przygotować. Sposobów jest kilka. 


Popcorn z mikrofalówki 

 


  Coraz bardziej popularnym sprzętem AGD w domach są... mikrofalówki. Kilka lat temu nie cieszyły się dobrą sławą. Jedzenie z mikrofalówek było gumowe, niesmaczne, a co najgorsze - bardzo niezdrowe. Historie o szkodliwym promieniowaniu słyszał chyba każdy. Osobiście uważam, że jedzenia z tego sprzętu powinno się unikać. Sama jednak mikrofalówkę posiadam i korzystam z niej sporadycznie. Popcorn z mikrofali raz na jakiś czas na pewno nie zaszkodzi;) Wychodzi jednak drogo. Paczka popcornu kosztuje średnio 2,69 PLN za 90 gramów. Pojemność nie jest zbyt duża. Ale w tym przypadku to może i lepiej, ponieważ 100 g takiej kukurydzy to aż 480 kcal. Plusem popcornu z mikrofalówki jest jego dostępność. Dodatkowo ma wiele smaków: solony, maślany, karmelowy. Zwróćcie jednak uwagę na skład... Słynne E(ileś tam) pojawia się dość często. Popcorn z mikrofali zdrowy nie jest, tani też nie, ale nieźle smakuje. Od czasu do czasu można sobie pozwolić na taką przekąskę. Oby nie za często.


Klasyka sama w sobie

 


  Najbardziej klasycznym rozwiązaniem jest popcorn przygotowywany w garnku:) Przez jakiś czas to była moja najlepsza metoda. Tu sami decydujemy o ilości. Wystarczy w dużym garnku rozgrzać olej  i wsypać kukurydzę tak, aby zakryła dno. Taka kukurydza jest znacznie bardziej zdrowa niż ta z mikrofali. Zawiera mniej tłuszczu i konserwantów. Podczas prażenia trzeba koniecznie zakryć garnek pokrywką. Po kilku minutach kukurydza zacznie strzelać. Co jakiś czas trzeba garnkiem potrząsnąć, aby uniknąć przypalenia kukurydzy. Miałam kiedyś dość nieprzyjemną sytuację z popcornem: garnek rozgrzał się tak bardzo, że tłuszcz się zapalił... Na szczęście (albo i nie) nie byłam w domu sama. Niestety osoba, która przybiegła z pomocą, w pierwszym odruchu wrzuciła garnek pod kran... i na kilka sekund w płomieniach stanęły szafki kuchenne. Myślałam, że konieczna będzie interwencja straży pożarnej, ale na szczęście skończyło się na strachu i spalonym garnku:) NIGDY NIE WRZUCAJCIE PALĄCEGO SIĘ GARNKA POD WODĘ! - niby oczywiste, ale w krytycznych sytuacjach się o tym zapomina. Po tym wydarzeniu długo nie jadłam popcornu. Kukurydza do przygotowania w garnku kosztuje ok. 3,50 PLN (w Carrfourze 3,49 PLN) za 500 gramów. To znacznie bardziej opłacalne niż popcorn do mikrofalówki.

Popcorn machine

 


  Maszyna do robienia popcornu to bardzo ciekawy gadżet. Dzięki niemu możemy szybko i sprawnie przygotować popcorn. Urządzenie jest bezpieczne i łatwe w obsłudze. Swoją maszynę kupiłam w Lidlu za ok. 40 PLN. Niestety było to dość dawno i nie pamiętam dokładnej kwoty. Na Allegro można bardzo podobną nabyć w granicach 49,00 - 79,90 PLN. Warto jednak sprawdzać asortyment w Lidlu, ponieważ co jakiś czas pojawiają się takie gadżety. Plusem urządzenia jest to, że nie dodajemy tam tłuszczu! Dzięki temu popcorn jest dużo zdrowszy. A to chyba najważniejsze:) Do maszyny wsypujemy od 2 do 4 miarek kukurydzy. Takiej samej jak do przygotowania w garnku. Następnie maszyna się rozgrzewa i wyskakuje z niej popcorn. I tu pojawia się mały minus - kukurydza nie zawsze trafia tam gdzie powinna. Często wypada poza obręb pudełka czy miski. Dlatego koniecznie trzeba nadzorować cały proces. Maszyna pochłania dość dużo prądu... Ale znacznie mniej niż mikrofalówka. Raczej nie wpłynie znacząco na wysokość rachunków.

A tak w uproszczeniu działa maszyna do popcornu:




  Robicie czasem domowy popcorn? Jakim sposobem najczęściej?

13 komentarzy:

  1. Fajny gadzet ta maszyna do popcornu. Ja wlasnie odkrylam sposob mikrofalowkowy i na razie przy nim zostane :). Nie zgadzm sie z tym ze wychodzi drogo, ja uzywam zwyklego popcornu jak do garnka i 0 tluszczu. 1 minuta i gotowe. Za to mam pytanie: wiesz jak zrobic slodki popkorn tak zeby cukier sie nie palil ? Jak tak to podaj przepis!

    Trish
    http://www.champagnegirlsabouttown.co.uk

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajny ten post, kiedys w Polsce popcorn byl malo popularny, a juz na pewno nie w kinach, tak jak jest to teraz. Moja corcia uwielbia popcorn, wszystko jedno skad :) www.matkapolkawusa.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam popcorn!!!!! Nie ma dla mnie lepszej przekąski do filmu :) mimo, że najczęściej w misce ląduje ten z mikrofali :)
    www.antymarka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam popcorn :)))))))))))) Uwielbiam chrupać przy dobrym filmie.
    Ten z mikrofalówki jest w Stanach postrzegany jako zło absolutne - ma taką złą sławę, że ludzie myślą, że nie ma większej trucizny ;) Ja tam wolę ten tradycyjny z garnka, z maszyny nie próbowałam, ale myślę, że musi być pycha.
    www.odkrywajacameryke.pl

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja koooocham popkorn ! Omomom !
    www.magfashion.pl

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja poproszę dużą porcję na wynos:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja poproszę dużą porcję na wynos:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam popcorn, moja domowa metoda to popcorn z patelni, zdecydowanie najtańsza opcja:)
    http://styleofmartilife.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na patelni nigdy go nie robiłam, ale słyszałam, że też można.

      Usuń
  9. Też uwielbiam popcorn:) Ostatnio przeczytałam,że jest też całkiem zdrowy, bo to pełne ziarno. Ja przygotowuje go w domu na rozgrzanej patelni z odrobiną oleju. Pycha:)

    pozdrawiam,
    Ania
    http://piqstory.blogspot.nl/

    OdpowiedzUsuń
  10. Cześć !
    Ja w zasadzie nie przepadam za popcornem, ale jak jest to zjem.
    Najbardziej to mi sie podobalo , jak byłam w Anglii w odwiedzinach, a mąż siosytrzenicy wyciągnął jakąś tutkę z czymś (niedużo tego bylo), włożył do mikrofali i po 2 minutach była cała micha dobrego popkornu..
    Smacznego!

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo fajny artykuł – dużo o tym jak oszczędzać na filmach też tutaj http://jakzarabiacjakoszczedzac.blogspot.com/2016/01/jak-oszczedzac-na-filmach.html

    OdpowiedzUsuń