sobota, 21 czerwca 2014

Healthy, cheap and fast


  Często bywa tak, że nie mamy czasu, żeby coś ugotować. O braku chęci nawet nie wspominam. Jeżeli wracamy z pracy do domu dopiero po 18.00, to mało komu chce się  jeszcze gotować. Jest mnóstwo innych spraw, no i przecież trzeba kiedyś odpocząć. Przygotowanie nawet prostego dania wymaga trochę czasu. Najszybciej wtedy zjeść coś na mieście (co trochę kosztuje) albo zastosować kilka trików:) Możemy w domu, na szybko, przyrządzić coś, co będzie nie tylko smaczne, ale też zdrowe. W sytuacjach, kiedy nie mam czasu na mycie i obieranie warzyw czy przygotowywanie wymyślnej marynaty, decyduję się na … kuchnię chińską. A dokładniej – kurczaka z warzywami. Danie pyszne i tanie, a do tego naprawdę szybkie w przygotowaniu.

  
  Kurczak do chyba najbardziej popularne mięso. Filety drobiowe nie są drogie i można je dostać w każdym sklepie. Dodatkowo są zdrowe. Mięso drobiowe zawiera mało tłuszczu, a dużo białka. To dlatego sportowcy je uwielbiają:) Kurczak z warzywami serwowany jest praktycznie w każdej chińskiej restauracji. Cena dania waha się między 12-15 PLN. Teoretycznie to jeden z najtańszych i najzdrowszych fast foodów. Jak nietrudno się domyślić, jeżeli przyrządzimy danie samodzielnie, cena będzie znacznie niższa:) A dodatkowo zajmie to niewiele więcej czasu niż czekanie w knajpie. Przyjrzyjmy się cenom*: 
  * Ceny z dnia 17.06.2014, Lidl.
  
  Wszystkie produkty pochodzą z Lidla. Jak widzicie, za zakupy zapłacimy niecałe 20 PLN.  A przecież nie wykorzystamy od razu całego pudełka ryżu. Często na dwie osoby (płci żeńskiej;)) wystarcza jedna torebka. Z takiej ilości kurczaka przygotujemy danie dla 3 osób. Tak więc porcja dla jednej osoby wyniesie ok. 6,50 PLN. Do dania można dodać jeszcze sos sojowy - wedle uznania. Ja przeważnie dodaję. 

Przepis:


Filety z kurczaka pokrój w średnią kostkę i przypraw (ja dodaję przyprawę do kurczaka, bazylię, ostrą paprykę).  Kurczaka podsmaż na patelni i dodaj warzywa. Całość smaż na średnim ogniu przez ok. 10 min, od czasu do czasu mieszając. Podawaj z ryżem i np. sosem sojowym. Smacznego!


  Nie da się ukryć, że to bardzo proste danie:) Oczywiście zamiast zwykłego ryżu można podać brązowy lub dodać makaron.

  Kurczak z warzywami ma też jedną bardzo ważna zaletę – to zdrowe danie. I mogą je spokojnie jeść osoby na diecie oraz sportowcy. Przyjrzyjmy się składnikom:


Filety z piersi kurczaka – zawierają dużo białka (ok. 22 g na 100 g). Dodatkowo zawierają śladowe ilości tłuszczu i w zasadzie w ogóle nie dostarczają węglowodanów. Produkt idealny dla osób, które chcą wyrzeźbić ciało:)

Mrożone warzywa  – wiadomo, lepsze są świeże. Ale te mrożone również zawierają wiele witamin. W zasadzie są porównywalne do tych prosto z grządki. Ale uwaga – trzeba czytać etykiety na opakowaniach. Im mniej konserwantów, tym zdrowiej. Jeśli w składzie produktu są tylko warzywa mrożone i przyprawy, to jest on (teoretycznie) nieprzetworzony. Mrożenie  pozwala zachować większość składników odżywczych.

Ryż – dostarcza potas i witaminę E. Podobno ryż wspomaga leczenie nadciśnienia tętniczego, chorób nerek oraz cukrzycy. Najzdrowszy jest oczywiście ten brązowy.

  
  Kurczak z warzywami to oczywiście nie jest jedyne danie, które można nabyć w chińskiej restauracji, choć trzeba przyznać, że bardzo popularne. Zaraz po kurczaku słodko-kwaśnym:) Jednak ta kuchnia tylko pozornie wydaje się prosta. Tradycyjne dania dobrze przyrządzi jedynie rodowity Azjata. Zupa tajska z pędami bambusa czy gorzki melon nadziewany wołowiną to już wyższy stopień wtajemniczenia:) Jeżeli wybieracie się do „chińczyka”, najlepiej wybierzcie miejsce, gdzie jest duży ruch. Wtedy mamy pewność, że produkty są świeże.

  
  Kurczak z warzywami nie jest daniem, którym można się popisać na rodzinnej imprezie. To propozycja dla tych, którzy chcą szybko zjeść coś pożywnego i nie wydawać przy tym fortuny. A Wy macie jakieś pomysły na szybki obiad?

8 komentarzy:

  1. Najszybciej i najlepiej dla mnie: pierś z kurczaka, pół cebuli czerwonej, papryka w trzech kolorach, puszka fasoli czerwonej i malutka puszka sosu pomidorowego (taki przecierowy bardziej). Do tego ryż lub makaron. Pysznie, niedrogo i szybko. Wychodzi coś a'la meksykańskie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam takie dania ! Najszybciej, najprościej i najsmaczniej ! :D
    Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  3. moja mała rada - zamiast mrożonych warzyw, które zawierają duże ilości oleju palmowego (a on ma dużą zawartość kwasów tłuszczowych nasyconych) lepiej kupić świeże warzywa i z tego przyrządzić posiłek. zdrowiej i smaczniej :)

    OdpowiedzUsuń
  4. ja ostatnio znienawidzilam piersi z kurczaka, ale kiedyś może spróbuje;) x

    OdpowiedzUsuń
  5. Szybko i zdrowo :) To coś co lubię :) Pozdrawiam.

    www.jlw-lifestyle.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń