czwartek, 1 maja 2014

Train hard but ... eat delicious

  Makaron z twarogiem to danie bardzo proste w przygotowaniu. Wygląda niepozornie i przez to niesłusznie cześć osób nie ma o nim najlepszego zdania. Słyszałam opinie, że to "substytut posiłku", ot, takie coś na szybko, żeby tylko zjeść. Nie zgadzam się z tym. Odpowiednio przygotowany makaron z twarogiem to nie tylko pyszny, ale przede wszystkim zdrowy obiad. Idealnie nadaje się dla sportowców, osób na diecie lub tak jak w moim przypadku - tych, którzy amatorsko chcą trochę wyrzeźbić ciało;) Na jednym talerzu mamy wszystko, czego potrzebujemy po treningu: białko, węglowodany, tłuszcze. Przede wszystkim jest to też "tanie danie".
  Składniki do posiłku pochodzą z Lidla. To nie pierwszy raz, kiedy polecam zakupy w tym sklepie - bardzo dobrze wypada w relacji jakość-cena. Produkty niezbędne do przygotowania takiego obiadu wraz z cenami znajdują się w tabeli:

  Nie uwzględniłam tu oleju i przypraw, ale te rzeczy każdy raczej w domu ma. Zauważcie również, że np, cebuli, makaronu i suszonych pomidorów zostanie jeszcze na następny raz.

Przepis

Składniki (porcja dla 2-3 osób):


1. 1 opakowanie chudego twarogu 275g
2. Pół opakowania makaronu 500g
3. 2 średnie cebule
4. 4 suszone pomidory
5. 5 plastrów Szynki Szwarcwaldzkiej lub boczku

Sposób przygotowania:


Cebulę obieramy i kroimy w kostkę. Tak samo Szynkę Szwarcwaldzką. Następnie na małej patelni rozgrzewamy olej i podsmażamy pokrojone produkty. W garnku gotujemy pół opakowania makaronu. W międzyczasie czasie twaróg rozdrabniamy np. widelcem i mieszamy z przyprawami, np. solą i pieprzem, oregano i bazylią (można też dodać kminek, rozmaryn i wiele innych - zależy od indywidualnych preferencji). 4 suszone pomidory kroimy w kostkę. Do odcedzonego makaronu dodajemy  podsmażoną cebulę i szynkę, twaróg i pokrojone suszone pomidory. Wszystko mieszamy i gotowe. Całość można, a nawet warto, polać jeszcze oliwą z oliwek. Smacznego!

  

  Koszt wykonania potrawy dla 2-3 osób wynosi 16,85 PLN, czyli dla jednej - tylko 5,62 PLN! Ponadto cześć składników zostanie na kolejny raz.

Dlaczego warto jeść makaron z twarogiem po treningu

 Jak powszechnie wiadomo, intensywny trening jest męczący. Dlatego mięśnie muszą się po nim zregenerować. Zawsze po dużym wysiłku fizycznym należy zjeść odpowiedni posiłek. Jak wcześniej wspomniałam, makaron z twarogiem ma wszystko, czego organizm do regeneracji potrzebuje:


BIAŁKO - głównie z niego zbudowana jest tkanka mięśniowa (nie licząc wody). Aby ciało było ładnie wyrzeźbione, należy (oprócz odpowiednich ćwiczeń) dostarczać organizmowi odpowiednią ilość tego składnika. Wysiłek fizyczny przyspiesza metabolizm, przez co wzrasta zapotrzebowanie na białko - szczególnie wtedy, gdy jest to trening siłowy. Przy aerobowym białka potrzebujemy trochę mniej. W 100 gramach twarogu z przepisu znajduje się 20 gramów białka.

WĘGLOWODANY - ok, wiadomo tuczą. Ale wyłącznie wtedy, gdy są spożywanie w nadmiarze. Podczas ćwiczeń i zaraz po nich potrzebujemy energii do działania. Dostarczą nam jej węglowodany z makaronu.

TŁUSZCZE - temat "tabu". W końcu tego wroga na "T" chcemy się pozbyć;) Okazuje się jednak, że czasami to nasz sprzymierzeniec. Niektóre witaminy np. A i D przyswajają się wyłącznie z udziałem tłuszczów. Oczywiście nie należy z nim przesadzać. Odrobina w daniu wystarczy. Do makaronu z twarogiem dodaję oliwy z oliwek. To też tłuszcz, ale zdrowy. Oliwa zawiera nienasycone kwasy tłuszczowe, które polepszają pracę naczyń krwionośnych oraz chronią przed chorobą nadciśnieniową. Dodatkowo jest bogatym źródłem witamin A, E i D, dzięki czemu zapobiega miażdżycy oraz cukrzycy. 

WITAMINY i MINERAŁY - są niezbędne dla zdrowia i urody. Niedobory witamin mogą spowodować rozdrażnienie, złe samopoczucie, a także wpływać niekorzystnie na włosy i paznokcie. Suszone pomidory zawierają dużo witaminy C i karotenoidy. W tym produkcie znajdziemy również sporo mikroelementów: magnez, wapń i żelazo.

  Makaron z twarogiem - tanio, smacznie i z korzyścią dla organizmu. Co sądzicie o takim pomyśle na obiad/kolację?
Pomidory suszone na słońcu zawierają duże ilości witaminy C i karotenoidy (likopen) o właściwościach silnie antyoksydacyjnych (przeciwutlaniających) przez co zapobiegają tworzeniu się komórek rakowych. Zawierają też mikroelementy: wapń, żelazo, magnez.

Czytaj więcej na http://www.styl.pl/kuchnia/mistrzyni-kuchni/news-ach-te-suszone-pomidory,nId,360583?utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign=firefox
Pomidory suszone na słońcu zawierają duże ilości witaminy C i karotenoidy (likopen) o właściwościach silnie antyoksydacyjnych (przeciwutlaniających) przez co zapobiegają tworzeniu się komórek rakowych. Zawierają też mikroelementy: wapń, żelazo, magnez.

Czytaj więcej na http://www.styl.pl/kuchnia/mistrzyni-kuchni/news-ach-te-suszone-pomidory,nId,360583?utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign=firefox
Pomidory suszone na słońcu zawierają duże ilości witaminy C i karotenoidy (likopen) o właściwościach silnie antyoksydacyjnych (przeciwutlaniających) przez co zapobiegają tworzeniu się komórek rakowych. Zawierają też mikroelementy: wapń, żelazo, magnez.

Czytaj więcej na http://www.styl.pl/kuchnia/mistrzyni-kuchni/news-ach-te-suszone-pomidory,nId,360583?utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign=firefox

4 komentarze:

  1. Nie jadłam jeszcze twarogu z makaronem i to tego z pomidorami.. ciekawe zestawienie : )

    OdpowiedzUsuń
  2. Takiego połączenia jeszcze nigdy nie jadłam :) czas spróbować.

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam twarog z makaronem tylko jescze nigdy nie jadlam go z suszonymi pomidorami :)
    Mysle ze mogla bys dodac pelnoziarnisty makaron wtedy by bylo bardziej zdrowo :)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie:
    http://lovelifemakeuphealth.blogspot.co.uk

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda smakowicie ! Ja bym zamieniła podany makaron na jakiś pełnoziarnisty :).

    OdpowiedzUsuń